Mondiaal Verhaal

Magazine

Door Redactie 31 januari 2024

In dit magazine presenteren wij een bloemlezing van verhalen uit ons werkveld. Het zijn verhalen waar we trots op zijn, die goed weergeven waar wij samen met onze vakbondspartners wereldwijd aan werken en bereiken.

MONDIAAL FNV: WAT WE DOEN EN WAAROM WE HET DOEN

Mondiaal FNV is de organisatie voor internationale solidariteit en ondersteuning verbonden aan Nederlands grootste vakbond, de FNV. We geloven dat iedereen het recht heeft op een leefbaar loon, sociale zekerheid, goede werkomstandigheden en collectief onderhandelen. In andere woorden, recht op eerlijk werk. We willen dat voorspoed op een eerlijke manier tot stand komt en niet door uitbuiting op een andere plek in de wereld.

Wij steunen daarom vakbonden over de hele wereld. Waarom? Omdat juist vakbonden werk en leven aan de basis kunnen verbeteren voor vele mensen. Wij bereikten in 2022 bijna 34 miljoen mensen met ons werk wereldwijd. We versterken de capaciteit van onze partners, voeren invloedrijke lobby en verbinden lokale
vakbonden met de internationale vakbeweging. Onze focus ligt op wereldwijde productieketens zoals kleding,
groente en fruit, en palmolie, en we richten ons op belangrijke thema's als een eerlijke (klimaat)transitie, gendergelijkheid en sociale dialoog.

Klik hier om het hele magazine te downloaden.