Esmail moet vrij! Teken de petitie voor zijn vrijlating!

Door Redactie 13 juli 2015

Esmail Abdi, een van de leiders van de Iraanse Leraren Vak Associatie, werd op 27 juni gearresteerd nadat hij had geprobeerd een visum te verkrijgen voor Canada om aanwezig te kunnen zijn bij het zevende internationale wereldcongres over educatie in Ottawa eind juli.

Nadat zijn paspoort in beslag werd genomen bij de grens met Armeniƫ, werd hem opgedragen om naar Teheran terug te gaan en om de openbare aanklager te treffen. Echter, toen hij zich bij het kantoor van de openbare aanklager meldde werd hij daar gearresteerd, terwijl 70 leraren zich buiten hadden verzameld om hem te steunen. Hij wordt vastgehouden in de beruchte Evin gevangenis.

Actie

De internationale vakbondsfederatie voor onderwijs, Education International is samen met Labourstart een campagne gestart omdat zij erg bezorgd zijn over de repressie tegen vertegenwoordigers van de Coƶrdinerende Raad van Iraanse Leraren Vak Associaties. Via de site van Labourstart.org kun je een petitie tekenen om bij de Iraanse overheid aan te dringen om de heer Abdi zo snel mogelijk vrij te laten, om rechten van Iraanse onderwijsvakbondsleden te waarborgen, waaronder hun recht om te reizen en bij vakbondsbijeenkomsten aanwezig te zijn.

Het duurt maar een minuut, stuur alsjeblieft nu een bericht!
Deel dit bericht  met je vrienden, familie en mede vakbondsleden, en alle leraren die je kent.