Dag van de Arbeid 2024

Op 1 mei vieren we de Dag van de Arbeid in Amsterdam! Samen met miljoenen mensen over de hele wereld vieren we op deze dag wat we hebben bereikt. Ben je benieuwd naar wat de vakbond in Nederland voor elkaar heeft gekregen? Of ben je trots omdat je samen met je collega’s successen hebt geboekt? Zorg dan dat je erbij bent op 1 mei!

Direct aanmelden

Kom je ook naar Amsterdam?

Afgelopen jaar boekte de FNV grote successen. Op veel plekken stegen de lonen en werd de ongelijkheid aangepakt. Maar we zijn er nog niet! Daarom viert de FNV op 1 mei 2024 de Dag van de Arbeid. Op deze dag staan de successen van de vakbond centraal en laten we aan iedereen zien welke strijd nog nodig is. Ben jij er ook bij?

• 14.00 uur: verzamelen voor de mars op Museumplein Amsterdam
  • 14.30 uur: start van de mars
  • 16.00 uur: start manifestatie in Martin Luther Kingpark
  • 19.00 uur: einde manifestatie

Met een mars en gevarieerd programma is er op deze dag van alles te beleven. Spreek je uit voor hogere lonen, ervaar wat de FNV afgelopen jaar bereikt heeft of leer meer over de geschiedenis van de vakbeweging.

Wat kun je verwachten?

• Vier samen met ons de successen die we behaald hebben!
  • Geniet van inspirerende optredens door bevlogen muzikanten.
  • Ga in gesprek over actuele thema's die ons allemaal raken, zoals de rol van werknemers in de klimaatdiscussie.
  • Beleef de rijke historie van de vakbeweging met een speciale audiovisuele beleving.
  • En natuurlijk is er lekker eten en drinken voor iedereen.

Meld je nu aan en reis gratis mee met de FNV-bus!

Dit wil je niet missen! Wanneer je je aanmeldt ontvang je een QR-code in de mail. Bij vertoon van deze QR-code ontvang je je consumptiebonnen op 1 mei. Hou deze pagina in de gaten voor alle informatie. En heb je vragen? Mail dan naar 1mei@fnv.nl.

Deel deze pagina!

Dag van de Arbeid: waarom je erbij wilt zijn!

Op 1 mei komen we samen voor:

• Een leefbaar inkomen voor iedereen;
  • Op tijd kunnen stoppen met zwaar werk;
  • Solidariteit, in ons eigen land en in de rest van de wereld.

En juist daarom is de Dag van de Arbeid-viering zo belangrijk. We strijden samen, we vieren samen en we genieten samen. Op 1 mei, in Amsterdam. Hopelijk zien we elkaar daar! Bekijk hiernaast waarom we hopen jou op 1 mei in Amsterdam te zien. En als je je nu aanmeldt, kan je gratis met de FNV-bus mee!

Samen maken we 1 mei groot!

Help mee en roep je eigen familie, vrienden, buren en collega's op om ook te komen. Want hoe meer mensen er zijn, hoe luider onze stem klinkt. Download de flyer of andere handige hulpmiddelen en verspreid het nieuws!

Actiemateriaal 1 mei

Actiemateriaal 1 mei

Leve de dag van strijd en solidariteit

De historische protestaffiches van de arbeidersbeweging zijn ware kunstwerken. Ook de affiches die oproepen om naar 1 mei-demonstraties te komen zijn sterk in hun symboliek. De rode vlag, of soms alleen de suggestie van die vlag, is de rode draad die door de jaren heen de manifestaties op de Dag van de Arbeid met elkaar verbindt.

Lees over een eeuw 1 mei

Lees over een eeuw 1 mei

Herman Bode

De FNV reikt elk jaar op de Dag van de Arbeid de Herman Bode Award uit aan het beste actietraject. Wie maakten 1 mei 2023 kans op de prijs? En wie was Herman Bode eigenlijk?

Over Herman Bode

Over Herman Bode

Strijd mee, ook na 1 mei

Inflatie, dure boodschappen, de energierekeningen. Mensen komen niet meer rond. Dat moet nu veranderen. Teken de eis en doe met ons mee!

Steun deze eis

Steun deze eis

Word lid en ontdek alle voordelen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden