Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig.
Daarnaast maken we gebruik van tracking cookies om de website persoonlijker te maken en op jouw voorkeuren af te stemmen. Geef hieronder jouw toestemming. Je instellingen kun je altijd weer wijzigen op de pagina over Cookies.

Lees meer over onze cookies
Ik wil informatie op maat (tracking cookies)

Tracking cookies voor informatie op maat: met deze cookies kunnen we de informatie nog beter op je afstemmen. Als je ervoor kiest deze cookies niet te accepteren, dan is het nog steeds mogelijk gebruik te maken van onze websites maar kan het wel voorkomen dat bijvoorbeeld opnieuw gevraagd wordt een vragenlijst in te vullen als je dat al hebt gedaan.

Veelgestelde vragen over contributie

Heb je een aanmaning ontvangen? Of is er volgens jou onterecht contributie afgeschreven? Wil je je betaalwijze aanpassen?

Wij innen de contributie of versturen de acceptgiro in de tweede week van de maand. Dit betekent dat de precieze datum van de automatische incasso of de bezorgdatum van de acceptgiro maandelijks iets kan verschillen. 

Ik wil mijn betaalwijze wijzigen

Betaal je nu per acceptgiro en wil je dat wij de contributie automatisch afschrijven? Wijzig je betaalwijze in Mijn FNV of neem contact met ons op.
Je krijgt dan een machtigingsformulier thuis gestuurd wat je kunt onderteken en terugsturen.

Betaal je per incasso en wil je voortaan per acceptgiro betalen? Wijzig je betaalwijze in Mijn FNV. Houd er rekening mee dat we voor betalen per acceptgiro € 1 per maand rekenenn

Ik heb een aanmaning gekregen, maar weet zeker dat ik betaald heb. Wat moet ik doen?

Neem contact op met ons contactcenter op 088 36 80 360 of mail naar ledenservice-contributie@fnv.nl.

Heb je een account in Mijn FNV? Dan kun je daar je betalingen inzien.

Waarom wordt er nog contributie afgeschreven als ik het lidmaatschap heb opgezegd?

Kijk eerst even goed naar de bevestigingsbrief die je hebt ontvangen nadat je schriftelijk hebt opgezegd. Daarin staat per wanneer je wordt uitgeschreven. De opzegtermijn is 3 maanden. Tot die tijd moet je je contributie nog voldoen, en mag je gebruik blijven maken van alle voordelen van het lidmaatschap.

Ik had te weinig saldo toen de contributie moest worden afgeschreven

Je kunt dan zelf op een later moment het lidmaatschapsgeld overmaken. Als dat niet lukt krijg je op een later moment een herinnering om dit alsnog te doen. 

Ik heb een acceptgiro ontvangen, maar betaal altijd per automatische incasso?

Dan hebben wij waarschijnlijk een betaling niet kunnen afschrijven, bijvoorbeeld door een te laag saldo op je bank. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar in ons systeem wordt in zo'n geval je betaalwijze automatisch omgezet naar acceptgiro. Heb je weer saldo en wil je dat wij de contributie weer automatisch gaan afschrijven? Wijzig je betaalwijze in Mijn FNV of neem contact met ons op.

Ik heb een acceptgiro ontvangen, maar heb een machtigingsformulier opgestuurd?

Dan is je machtiging waarschijnlijk net niet op tijd verwerkt. Je moet dan nog één keer per acceptgiro betalen; de volgende maand schrijven wij de contributie automatisch af.

Check je betaalwijze in Mijn FNV of neem contact met ons op.

Naar Mijn FNV