Finance

Logo FNV Finance

Werknemers van banken en verzekeringsbedrijven in de sector FNV Finance zorgen ervoor dat consumenten kunnen betalen, sparen, lenen en verzekeren. Voor deze werknemers voeren wij cao-onderhandelingen en sluiten wij cao’s af. Als het nodig is, voeren we samen actie voor een goede cao.

Actueel

Videoboodschap start cao-traject a.s.r.

De FNV-delegatieleden Jan van den Brink, Cora van den Berg en Deniz Kurtulan gaan zich aan de onderhandelingstafel sterk maken voor onder andere meer loon, jaarlijkse automatische prijscompensatie, behoud van koopkracht, een nieuw salarisgebouw, verbeterde reiskostenregeling en thuiswerkvergoeding en meer evenwicht tussen voormalige Aegon- en a.s.r. medewerkers. Blijf ons volgen en sluit je aan!

Word nu gratis lid

FNV Finance maakt zich sterk voor jouw werk en inkomen. Hoe meer leden, hoe sterker we staan. Sluit je dus aan bij je collega’s en word lid. Dat kost je het eerste jaar mogelijk helemaal niets.

Bekijk dit aanbod

Bekijk dit aanbod

Transitie nieuwe pensioenregelingen

Op 1 juli 2023 is de Wet Toekomst Pensioenen (Wtp) in werking getreden. Daarmee verandert er veel voor alle pensioenregelingen in Nederland, dus ook bij de ondernemingspensioenfondsen van de grote banken en verzekeraars in de Financiële dienstverlening. Wat betekent dit voor jou?

Lees er alles over

Lees er alles over

Onderzoek naar topbeloningen financiële sector

FNV Finance onderzocht topbeloningen in de financiële sector. We vroegen aan 1.700 Nederlanders, van student tot gepensioneerde, hoe zij denken over de topbeloningen in de financiële sector.

Download de uitkomsten

Download de uitkomsten

Hoe komt mijn cao tot stand?

In een cao worden afspraken geregeld tussen werkgevers en werknemers. In Nederland zijn meer dan 800 cao’s van toepassing. Grote kans dat jij ook onder een van deze cao’s valt en het onderwerp relevant voor je is. We leggen je daarom graag uit wat een cao nu precies is en hoe een cao tot stand komt.

Download het e-book

Download het e-book

FNV Magazine

4x per jaar ontvang je het FNV Magazine. Het ledenblad over werk en inkomen in jouw sector.

Start met lezen

Start met lezen

Contactpersonen van deze sector

portret Fred Polhout