Samen Door!

Langzaam maar zeker gaat Nederland weer open. Na weken binnen zitten gaan kinderen weer naar de basisschool en openen kappers hun deuren. Die nieuwe mogelijkheden leiden tot veel vragen en onzekerheden. Want we willen wel aan de slag, maar op welke manier? De FNV helpt. Zodat we samen door kunnen.

Sluit je aan

We kunnen ons voorstellen dat je in deze onzekere tijden (veel) vragen hebt. Daarom bieden we nu gratis telefonisch advies voor al jouw (juridische) vragen over werk en inkomen. Deze service is speciaal voor niet-leden van de FNV, om kennis te maken met onze dienstverlening. FNV-leden krijgen uitgebreid advies als onderdeel van hun lidmaatschap.

Maak gebruik van gratis telefonisch advies

Aan het woord

Met z'n allen proberen we Nederland draaiende te houden in deze vreemde omstandigheden. We geven les, we maken schoon, we zorgen voor onze ouderen. Maar het is soms wel zwaar. FNV'ers aan het woord.

Dirk, beheerder milieustraat

'Mijn werk voelt als onveilig. Op de milieustraat zie ik honderden klanten per dag. Ik draag een mondkapje om anderen niet te besmetten. Waarom wachten mijn klanten (als makke schaapjes) op een verplichting tot het dragen van mondkapjes. Zo loop ik onnodig risico.'

Marla, schoonmaakster

'Thuis ben ik veilig, op mijn werk voel ik mij meer verantwoordelijk dan voor Covid-19 er was. Ik draag de gezondheid van collega's op mijn schouders. # schoonmaakster'