Van oud naar nieuw!

2020 was een bewogen jaar. We werkten veel thuis. Vaak alleen. Of op kantoor, met veel minder collega’s om ons heen. We verloren onze baan of ons gevoel van zekerheid. We hadden vragen. En zochten antwoorden. Daarom ging de FNV keihard aan de bak. Voor veilige (thuis)werkomstandigheden, behoud van werk en inkomen én toekomstperspectief. Dat deden we samen met onze leden en daar proosten we graag op.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Op de speciale online FNV-nieuwjaarsborrel hebben jullie je persoonlijke videoboodschap gedeeld. Wat veel mooie, inspirerende en krachtige nieuwjaarswensen hebben we ontvangen! Bekijk de compilatie van al jullie wensen. #SamenDoor ook in 2021

Wij staan ook in 2021 voor je klaar!

Door de crisis staan veel mensen met een flexibel contract op straat en vaste contracten worden vaak niet meer gegeven. Ondanks de vele steunmaatregelen zien veel mensen hun inkomen kleiner worden of verdwijnen. Zekerheid is geen luxe. Zekerheid is noodzaak. De FNV komt op voor meer zekerheid in onzekere tijden. Zodat we samen door kunnen.

Corona heeft de hele wereld op z’n kop gezet en ook (werkend) Nederland heeft het keihard voor z’n kiezen gekregen. Helaas hebben veel mensen hun baan verloren. Of weten niet of ze er straks nog wel eentje hebben. Dat leidt tot veel onzekerheden over de toekomst. De FNV zet zich dagelijks in voor meer zekerheid in onzekere tijden.

In 2020:

• Hebben we ruim 340.000 mensen telefonisch geholpen met juridisch advies en ledenservice
  • Handelden we ruim 30.000 dossiers af. Op 7.172 dossiers hebben we ruim € 193 miljoen financieel resultaat geboekt voor onze leden.
  • Specifiek over corona ontvingen we duizenden meldingen op ons corona meldpunt.
  • Kwamen er enorm veel vragen binnen over beschermingsmiddelen op de werkvloer, vakantie/verlof, arbeidsomstandigheden, loon, ontslag, ziekte en re-integratie
  • Onze leden gaven ons een mooie 8 voor de geboden service. Dank daarvoor!

Uiteraard staan we in 2021 ook weer voor je klaar. We blijven ons dag in dag uit inzetten voor een socialer Nederland. Zodat iedereen veilig kan werken, rond kan komen en krijgt wat hij verdient. Het kan en moet een stuk socialer. Sta ook op voor meer zekerheid, veiligheid en waardering en sluit je aan bij de FNV. #SamenDoor

Sluit je aan