Projecten internationaal vakbondswerk

Mondiaal FNV steunt jaarlijks tientallen projecten vanuit het Solidariteitsfonds Mondiaal. De bijdragen komen o.a. vanuit bedrijfsleven, sectoren, organisaties, donateurs en periodieke schenkers. Met deze financiële bijdragen helpen we werknemers en werkgevers in ontwikkelingslanden. Samen gaan we voor betere banen én betere arbeidsomstandigheden.

Samen sterk in internationaal vakbondswerk

Als het goed gaat met de wereld, dan gaat het ook goed in Nederland.

• Als consument maken we onderdeel uit van wereldwijde productieketens. We gaan ervoor dat wat jij en ik kopen uit een eerlijke productieketen komt.
  • Met jouw donatie/gift kunnen werkenden en vakbonden in landen in ontwikkeling zich duurzaam versterken.
  • Elk bedrijf heeft internationale verbanden in de keten (van inkoop tot verkoop).
  • Betrokken zijn bij internationaal vakbondswerk geeft jezelf, je bedrijf, organisatie of sector een realistisch perspectief op de realiteit: collega’s in ontwikkelingslanden die onder rampzalige omstandigheden werken. En dat we daar samen wat aan kunnen doen als we solidair met hen zijn.

Hoe kan jij of jouw bedrijf werkenden wereldwijd helpen?

Je kunt doneren, periodiek schenken en als bedrijf of organisatie kan je Mondiaal FNV financieel ondersteunen. Lees in de flyer over internationaal vakbondswerk meer over de mogelijkheden voor financiĆ«le steun door jouw bedrijf of organisatie.

Sponsoring themafondsen

Het bedrijfsleven maakt vaak geld vrij voor internationaal vakbondswerk. Zij zijn zich ervan bewust dat als het goed gaat met de wereld, het ook goed gaat met Nederland.

Het internationaal vakbondsgeld dat we beheren in ons Mondiaal FNV Solidariteitsfonds draagt bij aan duurzaam, eerlijk werk & inkomen in landen waar onze producten gemaakt worden. De financiĆ«le bijdragen brengen we onder in verschillende fondsen. Bekijk hieronder de fondsen en een selectie van projecten die we financier(d)en vanuit die fondsen. Je kunt ook de flyers over de fondsen bekijken en printen in A4-formaat.

Jouw bijdrage kan wereldwijd ingezet worden bij projecten waar hulp hard nodig is. Daarbij houden wij zoveel mogelijk rekening met de fondskeuze van het bedrijf/organisatie/sector. Wij rapporteren jaarlijks over alle hulp die wij verlenen met de ontvangen gelden via onze website.

ANBI-status

Mondiaal FNV heeft de ANBI-status. Dit betekent dat donaties aan Mondiaal FNV mogelijk afgetrokken kunnen worden van de belastingen.

Overzicht van de fondsen