Peter Vonk

Lid algemeen bestuur

Peter Vonk (1947) is gepensioneerd bedrijfseconoom en heeft gewerkt als wiskundig medewerker, administrateur, controller en adviseur pensioenen, arbeidsvoorwaarden en sociale zekerheden. Daarnaast was Peter penningmeester van v.v. Sliedrecht, adviseur sociale voorzieningen en REA begeleider.

Peter heeft een fiscaal-bedrijfseconomische opleiding gevolgd en diverse certificaten o.a. besturen bedrijfspensioenfonds, sociale stelsel en competentie management behaald.

Peters doel voor de FNV

De FNV zichtbaar voor en dichter bij iedereen (leden en niet-leden) landelijk, regionaal en lokaal. Verbetering koopkracht voor iedereen door voor de actieve echte banen te zorgen en de post actieven een reƫel en goed pensioen. Behoud van beschermende maatregelen inzake inkomen van de sociaal zwakkeren. Voorkomen van sociale dumping. Gelijkheid in uitvoering van sociale voorzieningen. Kloof tussen rijk en arm verkleinen. De arbeidsquote verhogen en dat de bedrijven meer investeren in het menselijk kapitaal. Juist benutten van de robotisering en scholing waardoor er geen toename komt van de werkloosheid door robotisering.