Lot van Baaren

Lid algemeen bestuur

Lot van Baren (1958) deed en doet vrijwilligerswerk op school, in de buurt en in de vakbond. Daarnaast is ze Hoofd Facilitaire Dienst Curium-LUMC, kinder- & jeugdpsychiatrisch centrum en was ze Hoofd Facilitaire Zaken De Grote Rivieren.

Lot heeft vele cursussen gevolgd, congressen bijgewoond op gebied van maatschappij & politiek, vakbeweging, leidinggeven, arbeidsomstandigheden, innovatie, duurzaamheid, financiering in de zorgsector, facilitaire dienstverlening, bouwkundig onderhoud, projectcoƶrdinatie, bhv etc. Daarnaast heeft Lot heeft een bouwkundige achtergrond en volgde een studie politicologie.

Lots doel voor de FNV

Ik wil de FNV tot een sterkere beweging maken op het gebied van werk en inkomen. Met actieve leden die weten wanneer hun belangen op het spel staan en aan de bak gaan om voor zichzelf en anderen die belangen te verdedigen en uit te bouwen. Leden die opeisen wat hun recht is, juist in deze tijd van verdere globalisering en robotisering. Die gaan voor meer sociale zekerheid, fors hoger uurloon en tegelijk herverdeling van werk, die de race naar het putje stoppen. Maar ik sta ook een brede vakbeweging voor, die zich bewust is van haar rol in de samenleving en weet dat ze het verschil kan maken tussen een solidaire, veilige, vredige en duurzame samenleving.