Ingrid Rep

Algemeen secretaris

Ingrid Rep is sinds oktober 2017 Algemeen Secretaris van de FNV en als zodanig in het FNV Bestuur verantwoordelijk voor alle verenigingszaken, met uitzondering van de financiën.

Hiervoor werkte Ingrid Rep (1962) na haar start bij de Jongerenbeweging verbonden met de FNV in 1985 ruim dertig jaar op verschillende plekken binnen en buiten de vakbeweging.

Zo werkte ze als manager bij FNV Formaat, FNV Bouw en FNV Zelfstandigen en als algemeen secretaris bij creatievenbond FNV KIEM.

Ook was ze directeur/bestuurder van een kunstenorganisatie in Gelderland en adjunct-directeur van de openbare bibliotheek in Arnhem. Verder had ze een eigen bedrijf voor interim management en coaching.

Over haar rol als Algemeen Secretaris

Naar eigen zeggen heeft Ingrid een ‘bloedhekel’ aan onrechtvaardigheid en machtsvertoon. ‘Ik ben een verenigingsmens en vind het een eer om bij de mooiste vereniging van Nederland gekozen te zijn als algemeen secretaris . Ik werk graag in deze politiek-bestuurlijke omgeving en wil bijdragen aan de vakbond van de toekomst met respect voor dat wat in het verleden is opgebouwd. Hoe beter wij intern samenwerken, hoe krachtiger we resultaten kunnen bereiken met onze leden.’

Curriculum Vitae

• Geboren 29 april 1962 in Onstwedde. Alleenstaand, twee kinderen. Woonplaats: Arnhem