Fred van Anrooy

Lid algemeen bestuur

Binnen de FNV en daar buiten heeft Fred van Anrooy (1950) via diverse bestuursorganen ervaring opgedaan. Hij was hierbij verantwoordelijkheid voor beleidsvorming en –toetsing.

Deze ervaring loopt van de Kamer van Koophandel Zuidwest, Voorzitter van de Wijkvereniging tot 14 jaar voorzitter van de Centrale ondernemersraad. Binnen de vakbond was Fred 26 jaar Sectorraadslid Bouw; 18 jaar Bondsraadslid Bouw en voorzitter van FNV Bouw Groot Goes. Fred genoot zijn opleiding bij de hbo-hts Enschede, de HVK Universiteit Antwerpen en deed diverse Management en  Arbo-opleidingen.

Freds doel voor de FNV

Als bestuurslid van de FNV wil ik graag bereiken dat de FNV gaat groeien en dat veel mensen zich in de vakbond herkennen. Dat we ons gezicht meer in de bedrijven en op de werkvloer laten zien, dat we weten wat er in de sectoren speelt en als vakorganisatie namens de werknemers zaken harder gaan uitonderhandelen. Het bestuur moet open en transparanter zijn. Niet alleen naar elkaar maar zeker ook naar het Ledenparlement, immers het ledenparlement bepaalt de koers en beslist over de voorstellen van het bestuur.