Vakantiegroeten van de FNV

Kitty Jong - Vicevoorzitter FNV

De vakanties zijn in volle gang. Ook de werknemers van de FNV genieten van hun vakanties. In deze reeks doen zij een zomergroet aan de leden én geven ze gaandeweg nog mooie tips voor bestemmingen en de boeken die je kunt meenemen.

Vakantiefoto Kitty Jong en partner

Waar ben je op vakantie?
Kitty: 'Elk jaar, eind juli vertrekken wij naar de Provence, Frankrijk. Naar een voor ons zeer vertrouwde plek waar we letterlijk zo’n beetje iedere boom kennen. Aan de voet van de Alpen, midden op een lavendelplateau.'

Wat doe je, als je op vakantie bent?
'Wandelen, eten, zwemmen, lezen, veel lezen en sloten rosé drinken. En we hebben dan echt aandacht voor elkaar. En dat de volgende dag weer van voren af aan. Vanaf mijn ligstoel met uitzicht op de Mont Denier kijk ik met plezier terug op het afgelopen jaar. Het is en blijft een voorrecht om in het bestuur van de FNV een plaats te hebben. We hebben een leuk team en volgens mij mogen we met veel voldoening terugkijken op een jaar waarin we als FNV het verschil maakten op tal van terreinen.

Of het nu mooie cao’s zijn, gewonnen rechtszaken of onze zichtbaarheid in de media. Of het nu de blokkades van Russische schepen door FNV Havens of de acties op Schiphol: onze impact is enorm. En uiteraard kijk ik met plezier terug op het congres dat uitmondde in een meerjarenplan waarmee we de komende jaren aan de slag kunnen.'

Wat doe je bij thuiskomst?
'Het eerste dat ik ga doen na terugkomst is (uiteraard) de mails beantwoorden en lijnen uitzetten van ideëen die ik in de vakantie heb opgedaan. Want daar leent zo’n vakantie zich ook voor. Vanuit mijn portefeuille zullen die ongetwijfeld betrekking hebben op zorg en welzijn en de WIA. Maar tot die tijd even los van het werk, even geen beleid, even geen stukken lezen. Wel romans. Liefst historisch of biografisch.'

Heb je nog een leestip?
'De Bourgondiërs van Bart van Loo. Fijne vakantie allemaal!'