Vacature penningmeester

Via verkorte verkiezingsprocedure

Door het vroegtijdige vertrek van penningmeester Coen van der Veer is de vacature penningmeester in het bestuur ontstaan. Het bestuur vindt het belangrijk dat de vacature zo snel mogelijk wordt vervuld. Ook het Ledenparlement heeft dit onderschreven.

Er is voor deze verkorte procedure gekozen omdat het gaat om een relatief korte zittingstermijn tot aan de reguliere verkiezingen in 2021. De nieuwe penningmeester wordt lid van het huidige bestuur. Het is voor deze belangrijke functie in de huidige omstandigheden essentieel dat de vacature snel en met de juiste persoon vervuld wordt. Een verkorte procedure betekent dat er een ingekorte verkiezingsperiode geldt. In een verkorte procedure stelt het bestuur zelf een aspirant-kandidaat of aspirant-kandidaten voor aan de toetsingscommissie.

Wat houdt de functie penningmeester in?

De penningmeester beheert de geldmiddelen en andere bezittingen van de FNV en bewaakt de financiĆ«le stabiliteit van de FNV. De nieuwe penningmeester bij de FNV moet bestuurlijke ervaring in een complexe politieke organisatie hebben, moet goed passen binnen het huidige team van het bestuur en moet, gelet op de huidige omstandigheden, snel aan de slag kunnen.
Lees in de functiebeschrijving welke vereisten worden gesteld.

Proces en planning

Tot en met 22 april 2019 konden leden hun interesse in de functie doorgeven aan het bestuur.
De nieuwe penningmeester zal op 15 juni 2019 door het ledenparlement gekozen worden en in functie treden.

Lees de overige belangrijke data in het draaiboek tussentijdse verkiezing penningmeester Dagelijks Bestuur FNV.

De procedure is gebaseerd op artikel 20.7 uit de statuten en het verkiezingsreglement

Meer weten?

Mail bij vragen of verzoeken voor meer informatie naar fnvverkiezingen@fnv.nl

Met vriendelijke groet,