Kandidaten Ledenparlement

Het Ledenparlement bestaat vanaf 1 maart 2021 uit 104 afgevaardigden, die door de leden uit hun eigen sector worden gekozen. Het aantal zetels dat een sector heeft, hangt samen met het aantal leden in de betreffende sector. Hoe meer leden, des te meer zetels. Vanaf 4 februari 2021 mag jij als FNV-lid stemmen op de kandidaten uit jouw sector die de komende vier jaar jouw belangen vertegenwoordigen in het Ledenparlement!

kandidaten ledenparlement

Aanbeveling

Ieder lid van de FNV kon zich melden als aspirant-kandidaat voor het Ledenparlement. Een verantwoordelijke positie, want je vertegenwoordigt alle leden in jouw sector. Daar zoeken we niet de eerste de beste voor en daarom heeft iedere sector een eigen aanbevelingscommissie samengesteld. Deze commissie, bestaande uit kaderleden uit de sector en werknemers van de FNV, voerde gesprekken met de aspirant-kandidaten. De kandidaten die de commissie geschikt acht voor de functie, kregen een aanbeveling. In het kandidatenoverzicht staat het op de foto als iemand een aanbeveling heeft. Indien er op de foto niks staat, dan heeft een kandidaat geen aanbeveling.

Bekijk de kandidaten

Klik op jouw sector om te zien wie jouw belangen wil behartigen in het Ledenparlement: