Zorg & Welzijn

De sector Zorg & Welzijn komt op voor de belangen van werknemers in de zorg, welzijn en sociaal werk. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Zorg & Welzijn vindt de verkiezing van de sectorraad plaats. De sectorraad wordt direct door alle leden gekozen en bestaat uit minimaal 20 leden. Binnen de sectorraad worden een aantal leden benoemd tot uitvoerende agendacommissie, zij hebben een aantal aanvullende taken. Zo zijn zij bijvoorbeeld het aanspreekpunt van de sector.

Kiesgroepen

Als lid kun je alleen op de kandidaten stemmen die verkiesbaar zijn in de kiesgroep waar je bent ingedeeld.

De sector Zorg & Welzijn is voor de verkiezingen in 13 kiesgroepen onderverdeeld. De verdeling van zetels over de kiesgroepen wordt gedaan aan de hand van een berekening. Uit deze berekening komt de volgende zetelverdeling:

• Ambulances: 1 zetel
  • Gezondheidszorg 1ste lijn (1ste lijns gezondheidszorg, huisartsenposten, apothekers, Sanquin, CIZ): 1 zetel
  • GGZ: 2 zetels
  • GHZ: 3 zetels
  • Jeugdzorg: 1 zetel
  • Kinderopvang: 2 zetels
  • Kraamzorg: 1 zetel
  • Ontwikkelingshulp (Ned. Rode Kruis, ontwikkelingsorganisaties, Oxfam/Novib, SNV Nederland, Hivos): 1 zetel
  • Rechtsbijstand en Reclassering: 1 zetel
  • UMC: 1 zetel
  • VVT (inclusief Jeugd en Gezin Rijnmond): 7 zetels
  • Sociaal Werk (voorheen Welzijn Maatschappelijke Dienstverlening) (inclusief Astmafonds, Longstichting, Schippersinternaten en Peuterspeelzalen): 2 zetels
  • Ziekenhuizen: 3 zetels

Uitslag

Verkiezingskrant

In de sectorale verkiezingskrant lees je hoe de verkiezingen voor jouw sector gaan en waarom stemmen zo belangrijk is.

Reglement en functieprofiel