Zelfstandigen

De sector Zelfstandigen komt op voor de belangen van leden die werken als zelfstandig ondernemer. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Zelfstandigen vinden twee verkiezingen plaats: verkiezing van de sectorraad en verkiezing van een plaatsvervangend lid voor het ledenparlement.

Verkiezing sectorraad

In de sector Zelfstandigen vindt de verkiezing van de sectorraad plaats. De sectorraad wordt direct door alle leden gekozen en bestaat uit 19 leden. Binnen de sectorraad worden een aantal leden benoemd tot uitvoerende agendacommissie, zij hebben een aantal aanvullende taken. Zo zijn zij bijvoorbeeld het aanspreekpunt van de sector.

Uitslag

Verkiezingskrant

In de sectorale verkiezingskrant lees je hoe de verkiezingen voor jouw sector gaan en waarom stemmen zo belangrijk is.

Reglement en functieprofiel

Verkiezing plaatsvervangend lid ledenparlement

Naast een sectorraad kiezen de leden van de sector Zelfstandigen ook een plaatsvervangend lid van het ledenparlement. Het ledenparlement is de vertegenwoordiging van alle leden de FNV en heeft direct invloed op het beleid van de FNV. De sector Zelfstandigen heeft één gekozen vertegenwoordiger in het ledenparlement en is op dit moment op zoek naar één plaatsvervanger. De plaatsvervanger vervangt de gekozen afgevaardigde wanneer nodig.

Uitslag

Functieprofiel