Vervoer

De sector Vervoer komt op voor de belangen van werknemers in uiteenlopende werkterrein van vervoer zoals het spoor, luchtvaart, streekvervoer etc. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Vervoer vindt de verkiezing van de sectorraad plaats. De sectorraad bestaat uit 25 leden. De zetels in de sectorraad zijn als volgt verdeeld over de kiesgroepen:

• Havens: 3 zetels
  • Luchtvaart: 2 zetels
  • Multimodaal: 1 zetels
  • Spoor: 4 zetels
  • Streekvervoer: 4 zetels
  • Taxi: 2 zetels
  • Toer: 1 zetel
  • Transport & Logistiek: 7 zetels
  • Veerdiensten en Rondvaart: 1 zetel

Aanpak bij kiesgroepen met een subsectorraad (Havens, Multimodaal, Spoor, Streekvervoer, Taxi, Toer, Transport & Logistiek)
In de subsectoren met een subsectorraad kiezen de subsectorraden tussen 11 en 23 april uit hun midden de nieuwe sectorraadsleden.

Aanpak bij kiesgroep Luchtvaart
Omdat er op dit moment géén subsectorraad Luchtvaart is, worden de twee sectorraadsleden namens Luchtvaart direct gekozen door alle leden van de subsector Luchtvaart. Alleen leden ingedeeld in de subsector Luchtvaart kunnen stemmen op de kandidaten.

Aanpak bij kiesgroep Veerdiensten en Rondvaart
Omdat deze groep leden op dit moment níet onder een subsector vallen, heeft deze groep leden voor de verkiezing van 2019 een eigen zetel in de sectorraad. Dit sectorraadslid wordt direct gekozen door alle leden die vallen onder de kiesgroep Veerdiensten en Rondvaart. Alleen leden ingedeeld in de kiesgroep Veerdiensten en Rondvaart kunnen stemmen op de kandidaten.

Kandidaten

Stemmen

Van 11 t/m 23 april kun jij stemmen met je unieke stemcode. De code ontvang je op 11 april. En je brengt je stem uit via fnvverkiezingen.nl.

Reglement en functieprofiel