Uitkeringsgerechtigden

De sector Uitkeringsgerechtigden komt op voor de belangen van werkzoekenden, niet-uitkeringsgerechtigden (NUGgers) en arbeidsbeperkten. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Uitkeringsgerechtigden vindt de verkiezing van de sectorraad plaats. De sectorraad wordt direct door alle leden gekozen en bestaat uit 41 leden. Binnen de sectorraad worden een aantal leden benoemd tot uitvoerende agendacommissie, zij hebben een aantal aanvullende taken. Zo zijn zij bijvoorbeeld het aanspreekpunt van de sector.

Kiesgroepen

Als lid kun je alleen op de kandidaten stemmen die verkiesbaar zijn in de kiesgroep waar je bent ingedeeld.

De sector Uitkeringsgerechtigden is voor de verkiezingen in 5 kiesgroepen onderverdeeld:

• Regio Noord
  • Regio Oost
  • Regio Noordwest
  • Regio Zuidwest
  • Regio Zuidoost

De grootste regio, op basis van ledenaantal, heeft 9 zetels in de sectorraad. de andere 4 regio’s hebben elk 8 zetels in de sectorraad.

Uitslag

Verkiezingskrant

In de sectorale verkiezingskrant lees je hoe de verkiezingen voor jouw sector gaan en waarom stemmen zo belangrijk is.

Reglement en functieprofiel