Metaal

De sector metaal komt op voor de belangen van werknemers binnen branches zoals de Metaal & Techniek (kleinmetaal), Metalektro (grootmetaal) en Motorvoertuigen & Tweewielerbedrijven. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Metaal vinden de verkiezingen van de subsectorraden plaats. De leden van de sector Metaal zijn ingedeeld in twee subsectoren:

Metalektro
Hieronder vallen: auto-industrie, elektrotechnische industrie, Canon Nederland, Nedap, NXP, Metallurgische Industrie, Tata Steel, AAR Aircraft Component Services, MOOG FCS, Philips, scheepsbouwindustrie.

Metaal en Techniek
Hieronder vallen: banden en wielenbranche, Carglass BV, motorvoertuigen en tweewielerbedrijf (vh MTB), tankstations en wasbedrijven, M&T carrosseriebedrijven, M&T goud en zilvernijverheid, M&T Isolatiebedrijf, Anteryon, M&T Metaalbewerking, Owase-bedrijven, UWT (vh United Container Terminals), M&T Technisch installatiebedrijf, schoonmaak- en glazenwassersbedrijf, zeilmakerijen, dekkleden & scheepsbenodigdheden (SZS), tankstations en wasbedrijven.

Elke subsector heeft een subsectorraad; de vertegenwoordiging van de subsector. De twee subsectorraden worden gekozen door de leden van de betreffende subsector. Elke subsectorraad vaardigt uit haar midden een leden af naar de sectorraad van de sector Metaal. De sectorraad bestaat uit 21 leden. Binnen de sectorraad worden een aantal leden benoemd tot uitvoerende agendacommissie, zij hebben een aantal aanvullende taken. Zo zijn zij bijvoorbeeld het aanspreekpunt van de sector.

Kiesgroepen

Als lid kun je alleen op de kandidaten stemmen die verkiesbaar zijn in de subsector waar je bent ingedeeld.

Uitslag

Verkiezingskrant

In de sectorale verkiezingskrant lees je hoe de verkiezingen voor jouw sector gaan en waarom stemmen zo belangrijk is.

Reglement en functieprofiel