Media & Cultuur

De sector Media & Cultuur komt op voor de belangen van werknemers op het gebied grafisch en prepublishing, verpakkingen, audiovisueel, uitgeverijen en klassieke muziek. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Media & Cultuur vinden de verkiezingen van brancheraden plaats. De leden van de sector Media & Cultuur zijn ingedeeld in vijf branches:

• Grafisch en Prepublishing
  • Verpakkingen
  • Audiovisueel, Media en Entertainment
  • Uitgeverijen
  • Klassieke muziek

Elke branche heeft een brancheraad; de vertegenwoordiging van de branche. De vijf brancheraden worden gekozen door de leden van de betreffende branche. Elke brancheraad vaardigt uit haar midden een 3 leden af naar de sectorraad van de sector Media & Cultuur. Binnen de sectorraad worden een aantal leden benoemd tot uitvoerende agendacommissie, zij hebben een aantal aanvullende taken. Zo zijn zij bijvoorbeeld het aanspreekpunt van de sector.

Kiesgroepen

Als lid kun je alleen op de kandidaten stemmen die verkiesbaar zijn in de branche waar je bent ingedeeld.

Uitslag

Verkiezingskrant

In de sectorale verkiezingskrant lees je hoe de verkiezingen voor jouw sector gaan en waarom stemmen zo belangrijk is.

Reglement en functieprofiel