Jong

FNV Jong is een sector van de vakbond FNV. We komen op voor de belangen van jongeren (t/m 35) die studeren of stage lopen, met een (bij)baan, zonder baan, en jongeren die hun eerste stappen zetten op de arbeidsmarkt. FNV Jong geeft antwoord op vragen over werk en inkomen én informeert jongeren over hun rechten en plichten op allerlei gebied.

Maar FNV Jong voert ook actie! Bijvoorbeeld tegen het schuldenstelsel in het onderwijs! Of om het wettelijk minimum jeugdloon te verhogen. Of voor meer zekerheid, zoals bij Deliveroo om te zorgen dat riders een eerlijk contract krijgen. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Jong vinden verkiezingen plaats van de sectorraad en het sectorbestuur. De sectorraad wordt direct door alle leden gekozen en bestaat uit 20 leden. Zij zijn verantwoordelijk voor het vormgeven van het beleid in de sector. Het sectorbestuur is verantwoordelijk voor het uitvoeren van dit beleid. Het sectorbestuur wordt gekozen door de sectorraad en bestaat uit 7 leden.

Uitslag

Verkiezingskrant

In de sectorale verkiezingskrant lees je hoe de verkiezingen voor jouw sector gaan en waarom stemmen zo belangrijk is.

Reglement en functieprofiel