Diensten

De sector Diensten komt op voor de belangen van werknemers in finance (banken en verzekeraars), ICT, beveiliging, schoonmaak, zakelijke dienstverlening (call centra, reisbranche, tandtechniek, intercedenten) en van werknemers met een flexibel contract (oproepcontracten, uitzendbanen, payrolling of tijdelijk werk). Jij hebt als lid een stem in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Diensten vindt de verkiezing van de sectorraad en het sectorbestuur plaats. De sectorraad wordt direct door alle leden gekozen en bestaat uit 19 leden. Zij zijn verantwoordelijk voor het vormgeven van het beleid in de sector. Het sectorbestuur is verantwoordelijk voor het uitvoeren van dit beleid. Het sectorbestuur bestaat uit 6 leden en wordt gekozen door de sectorraad. De voorzitter en secretaris van het sectorbestuur worden in functie gekozen door de sectorraad.

Kiesgroepen

Als lid kun je alleen op de kandidaten stemmen die verkiesbaar zijn in de kiesgroep waar je bent ingedeeld.

De sector Diensten is voor de verkiezingen in 7 kiesgroepen onderverdeeld, met een bijbehorend aantal kieszetels:

• Beveiliging: 3 zetels
  • Finance: 3 zetels
  • Flex: 3 zetels
  • ICT: 3 zetels
  • Schoonmaak: 3 zetels
  • Zakelijke dienstverlening (excl. FNV Personeel): 3 zetels
  • Zakelijke dienstverlening: FNV Personeel: 1 zetel

Kandidaten

De sectorraad kiest het sectorbestuur. Je kunt dus in april niet stemmen op de kandidaten sectorbestuur. Maar je kunt nu wel bekijken wie de kandidaten zijn.

De sectorraad kiest de voorzitter van het sectorbestuur. Je kunt dus in april niet stemmen op de kandidaten sectorbestuur. Maar je kunt nu wel bekijken wie de kandidaten zijn.

De sectorraad kiest de secretaris van het sectorbestuur. Je kunt dus in april niet stemmen op de secretaris sectorbestuur. Er zijn helaas geen kandidaten voor deze functie.

Uitslag

Verkiezingskrant

In de sectorale verkiezingskrant lees je hoe de verkiezingen voor jouw sector gaan en waarom stemmen zo belangrijk is.

Reglement en functieprofiel