Bouwen & Wonen

De sector Bouwen & Wonen komt op voor de belangen van werknemers in de bouw, hout- of meubelindustrie, woondiensten en aanverwante branches. Het is belangrijk dat jij als lid een stem hebt in hoe de belangenbehartiging in jouw sector wordt vormgegeven.

Welke verkiezingen zijn er?

In de sector Bouwen & Wonen vindt de verkiezing van de sectorraad plaats. De sectorraad wordt direct door alle leden gekozen en bestaat uit 35 leden. Binnen de sectorraad worden een aantal leden benoemd tot uitvoerende agendacommissie, zij hebben een aantal aanvullende taken. Zo zijn zij bijvoorbeeld het aanspreekpunt van de sector.

Kiesgroepen

Als lid kun je alleen op de kandidaten stemmen die verkiesbaar zijn in de kiesgroep waar je bent ingedeeld. De sector Bouwen & Wonen is voor de verkiezingen in vier kiesgroepen onderverdeeld, met een bijbehorend aantal zetels:

• Afbouw en Onderhoud: 5 zetels
  • Bouw en Infra: 19 zetels
  • Meubel en Hout: 5 zetels
  • Woondiensten: 6 zetels

Uitslag

Verkiezingskrant

In de sectorale verkiezingskrant lees je hoe de verkiezingen voor jouw sector gaan en waarom stemmen zo belangrijk is.

Reglement en functieprofiel