Word jij ledenraadslid bij PGGM?

Jij maakt de actualiteit prioriteit!

Door Redactie 11 oktober 2019

Wil jij ruim 760.000 zorg- en welzijnsmedewerkers en gepensioneerden namens de FNV vertegenwoordigen in de ledenraad van de coöperatie PGGM? Solliciteer dan naar een functie als ledenraadslid bij PGGM! Dan breng je de actualiteit van de werkvloer onder de aandacht en denk je mee over toekomst voor PGGM&Co-leden.

Wat is PGGM en PGGM&CO?

PGGM is een coöperatieve pensioenuitvoeringsorganisatie zonder winstoogmerk. Als je werkt of gewerkt hebt in de sector zorg en welzijn kun je gratis lid worden van de coöperatie PGGM via de ledenclub PGGM&CO. Met PGGM&CO zetten we ons gezamenlijk in voor de ruim 760.000 leden die zich aan ons hebben verbonden aan de coöperatie.

Wat is de ledenraad?

De ledenraad is het hoogste orgaan van de coöperatie en is een afspiegeling van onze leden. De ledenraad komt 5 keer per jaar samen en bestaat uit 45 leden en een onafhankelijke voorzitter. De ledenraad is als volgt opgebouwd:

• 15 leden vertegenwoordigen werkgeversorganisaties
  • 15 leden vertegenwoordigen werknemers- en gepensioneerdenorganisaties
  • 15 leden zijn rechtstreeks benoemd. Dit zijn leden die zelf direct werkzaam zijn (geweest) binnen de sector Zorg & Welzijn

In de 2e groep heeft de FNV 10 zetels en 3 vacatures.

Wat doet een ledenraadslid?

Als lid van de PGGM-ledenraad haal je wensen en signalen uit de sector Zorg & Welzijn op en zet deze op de agenda. Ook draag je bij aan de invloed en de betrokkenheid van de leden van de coöperatie die we bereiken via onze ledenorganisatie PGGM&CO. Met jouw kennis over de sector denk je mee over de plannen, thema’s, onderzoeken, producten en diensten voor de PGGM&CO-leden. Als ledenraadslid inspireer je de buitenwereld en de FNV en informeer je wat wij voor de sector Zorg & Welzijn betekenen.

Ledenraadslid iets voor jou?

Dan kun je tot en met 14 november reageren door een korte motivatie en CV te sturen naar FNV bestuurder Hans van den Wijngaard. Je wordt daarna uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar leden in de sector VVT en Ziekenhuizen aangezien we de samenstelling van de ledenraad zoveel mogelijk een afspiegeling van onze leden willen laten zijn. Als je wordt verkozen ga je per 1 januari 2020 aan de slag.

Vragen of meer info?

Vragen kun je in de mail stellen aan Hans van den Wijngaard. Bekijk anders ook het animatiefilmpje van de ledenraad of de profielschets