Melkert verschuilt zich achter Rutte

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 30 augustus 2019

Ad Melkert voorzitter van de NVZ (Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen) verschuilt zich achter Rutte. Dat zegt cao-onderhandelaar Elise Merlijn van de FNV.  Vandaag bleek dat Melkert bij de minister aanklopt voor extra geld. De FNV vindt dat hij de eigen verantwoordelijkheid van de ziekenhuizen daarmee afschuift.

'Dit is een afleidingsmanoeuvre. Ze leggen de bal bij Rutte. In plaats van dit trucje waarmee ze willen laten zien dat ze het niet kunnen betalen, kunnen de werkgevers beter hun laatste loonbod van tafel halen. Om verdere arbeidsonrust te voorkomen, kunnen ze beter weer gaan overleggen met de bonden', aldus Merlijn.

Verschuilen

‘Wat wij willen is een goede en terechte cao voor een beroepsgroep die waanzinnig belangrijk werk doen in onze maatschappij en daar zeer karig voor worden beloond. Zo karig zelfs dat vacatures nauwelijks zijn op te vullen, er staan er 8000 open. De NVZ kan zich niet achter de minister verschuilen, zij moeten hun eigen financieel beleid maar eens goed onder de loep nemen.’

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.