FNV en CNV handtekeningenactie voor een Coca-Cola cao zonder verslechteringen

Vliegende start steunbetuigingen voor een goede cao Coca-Cola ondanks Corona virus

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 17 maart 2020

Het cao overleg over een nieuwe cao voor Coca-Cola zit muurvast. FNV en CNV vroegen CCEP hun voorstellen, die het beloningssysteem verslechteren, van tafel te halen. Coca-Cola gaf geen gehoor aan deze oproep. Onze leden zijn daarom een handtekeningenactie gestart. Met de steunbetuigingen van de collega’s willen zij de directie dwingen naar hen te luisteren. Doe mee en sluit je ook aan, teken de petitie!

cola flesjes met namen

Waar gaat het om?

Inmiddels weet iedereen wat bonden willen: weg met de slechte voorstellen van CCEP!
•    Geen cao-loonsverhoging over het schaalminimum, zit je op je max of daarboven dan krijg je ook niets;
•    Een aanloopschaal voor nieuwe medewerkers en uitzendkrachten dus lagere lonen;
•    Alleen doorgroei door je schaal als je manager dat goedkeurt ook al heb je in de performance acceleration succesvol of exceptionally gepresteerd.

Wil jij ook geen gemorrel aan het mooie beloningssysteem dat we hebben in de cao? Doe dan mee! En roep je directie op om deze voorstellen in te trekken.

Teken ook voor een goede cao!

Nog niet getekend? Geen nood, het kan nog. Als je collega bij je komt, zorg dat je meedoet en tekent. Dit is hét moment om samen te laten weten dat jullie betere voorstellen verdienen.

Corona

In verband met Corona zijn veel collega’s op het hoofdkantoor en Field Sales, thuis aan het werk. Misschien ken je wel collega’s die ziek zijn. Kunnen zij dan niet meedoen? Natuurlijk wel! Hoe? Attendeer zoveel mogelijk collega’s op de actie en laat hen hun steunbetuiging mailen.
Mail: iris.vanderveen@fnv.nl of r.vanriezen@cnvvakmensen.nl

Wij zetten je naam op de lijst en zorgen dat jij ook gehoord wordt. Samen staan we sterk.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.