Cao-traject nieuwe cao DHL Express van start

Wat wil jij in de cao?

Door Redactie 28 september 2020

Het cao-traject voor een nieuwe cao DHL Express is begonnen. De cao loopt af op 31 december van dit jaar. DHL vraagt een grote inzet van jou en dat mag ook. Bezorgers, chauffeurs, kantoor- en loods personeel doen dagelijks hun uiterste best. Nu is het aan DHL om deze inzet ook te waarderen en belonen met goede afspraken in een nieuwe cao DHL Express 2021.

Cao-traject nieuwe cao DHL Express van start

Jouw mening is belangrijk

Om een goede cao af te kunnen spreken, moeten we natuurlijk eerst weten wat jij wil. Vandaar dat we je verzoeken om de cao-enquête in te vullen vóór 11 oktober.

Vul de enquête in

De cao komt niet uit de lucht vallen

Een cao wordt afgesproken door de vakbond met de werkgever. Werknemers van DHL Express die lid zijn van de vakbond vormen samen de vakbond. Je begrijpt natuurlijk wel dat hoe meer werknemers bij DHL Express lid zijn van de bond, de werkgever meer onder de indruk is.

Alleen leden van de vakbond hebben zeggenschap bij de cao-onderhandelingen. Collega’s die geen lid zijn van de bond laten het dus aan de vakbondsleden over om hun arbeidsvoorwaarden te bepalen. Bespreek dit met je collega’s en vraag hen om ook lid te worden en zo mee te bepalen wat er in de cao komt.