Cao-voorstellen FNV Taxi

Wij vragen geen gouden bergen, maar waardering en respect voor ons werk

Door Redactie 09 maart 2020

Het is tijd voor een eerlijke beloning van kwaliteit en vakmanschap in de Taxisector. Werknemers laten zich horen en komen samen in actie voor een goede cao. Een cao die recht doet aan de inzet en kwaliteit die jij levert.

Cao-voorstellen FNV Taxi

Strijdbare bijeenkomst

Op de druk bezochte bijeenkomst presenteerden kaderleden van FNV Taxi de voorstellen die de leden van FNV Taxi hebben ingebracht. Ook werd de uitkomst van de enquĂȘte gepresenteerd.

Bodem bereikt

Tijdens de bijeenkomst werd duidelijk dat de bodem is bereikt. In de nieuwe cao willen we:

• Een duidelijk verbetering van het inkomen.
  • Meer waardering.
  • Een eerlijke beloning en respect voor HAP chauffeurs.
  • Verhoging van de contractzekerheid.
  • Een eerlijkere arbeidstijd berekening.
  • Een fatsoenlijke loondoorbetaling bij ziekte.
  • Vermindering van de werkdruk.

Naleving van de cao

Ook werd duidelijk dat de werkgevers niet altijd de afspraken in de cao naleven. Dat moet verbeteren. Op 13 maart wordt de definitieve voorstellenbrief vastgesteld. In de voorstellen komen de door de leden aangedragen punten, het arbeidsvoorwaardenbeleid van FNV en andere nog openstaande punten terug. De voorstellenbrief krijg je nadat we deze aan je werkgever hebben overhandigd.

Op naar 31 maart!

De bijeenkomst van 31 maart is uitgesteld. Meer informatie over de bijeenkomst volgt later.

Op 31 maart is de eerste onderhandelingsronde. Om de werkgevers te laten zien dat de maat nu echt vol is, roepen wij iedereen op om mee te gaan. Samen kunnen we de werkgevers laten zien wie de werknemers in de sector zijn en dat jullie een eerlijke beloning verdienen voor de kwaliteit en het vakmanschap dat jullie leveren.