Offensief van FNV Taxi

Rondkomen van je salaris en genieten van je vrije tijd

Door Redactie 26 juli 2019

Eind deze zomer komt FNV Taxi met een offensief waarin we elkaar op gaan zoeken. We gaan op zoek naar wat ons verbindt en waar wij ons sterk voor willen maken. Dat begint met contact met jou.

Controleer je gegevens

Houd je rechten vast

Rechten als loon bij ziekte, vakantiedagen en vakantiegeld is geen vanzelfsprekendheid. Die rechten kun je verliezen. Bij de vorige cao-onderhandelingen zijn we bijvoorbeeld 30% van het loon bij ziekte verloren. Dat verlies komt doordat we ons niet sterk genoeg verenigen.

Verdeeld of verenigd

Het gaat niet alleen om voldoende leden. Het gaat ook om elkaar kunnen vinden en ons samen tegen misstanden te verzetten. Misstanden zoals het korten op je salaris door oneigenlijke pauzes of door grote groepen collega’s nooit in vaste dienst te nemen. Zo worden we steeds verder uiteengedreven in plaats van sterk verenigd.

Offensief

Eind deze zomer komt FNV Taxi met een offensief waarin we elkaar op gaan zoeken. Dat begint met contact met jou. We gaan daarom onze leden en iedereen die de nieuwsbrief Taxi ontvangt in de komende maanden benaderen. We zijn benieuwd waar je nu werkt, waar je tevreden over bent en wat je graag verbeterd wil hebben. Daarnaast gaan we je informeren over hoe de FNV samen met jou en je collega’s ervoor gaan zorgen dat het afpakken van onze rechten stopt. Samen moeten we de weg naar boven hervinden.

Controleer je gegevens

De eerste stap is het controleren van je gegevens. Als lid doe je dit via MijnFNV. Ben je geen lid? Gebruik dan de link in de nieuwsbrief. De komende maanden ontvang je van ons informatie over hoe je kunt laten weten wat jij wil verbeteren in de cao.

Controleer je gegevens via MijnFNV

Schrijf je collega's in voor de nieuwsbrief