Meer doen na je pensioen? Strijd mee 18 maart!

Op 18 maart is een landelijk stakingsdag waarmee FNV de druk opvoert voor pensioen met 66 jaar.

Roos Kohn
Door Roos Kohn 28 februari 2019

De pensioenacties worden groter en groter!

Pensioenactie

Doe mee!

De overheid wil niet dat je tijdig met pensioen gaat. Die zegt dat de premie dan omhoog moet en dat indexatie niet meer mogelijk is. Dat is onzin zegt FNV. Er ligt zoveel geld opgepot dat ze bij financiĆ«n niet meer weten wat ze ermee aan moeten. Naast al dat opgepot geld is de overheid ook nog eens de grootste schuldeiser van de honderdduizenden werkende armen. Er is wel geld om bedrijven te subsidiĆ«ren als ze werkelozen aannemen maar deze krijgen nooit een vaste baan met uren waarvan ze rond kunnen komen. Wij gaan staken omdat wij ons land terug willen.

De tijd is rijp

We laten horen dat wij nog een stem hebben. Een stem waarmee rekening gehouden moet worden. We beginnen met de ingang van het AOW pensioen op 66 jarige leeftijd.

Jij staakt ook mee?

We staken per bedrijf. Om te staken moeten we de bedrijven op tijd aanzeggen en een veiligheidsoverleg voeren. Daarom vragen wij jullie met je collega’s in gesprek te gaan en ons te laten weten of jouw bedrijf ook in staking gaat.  Indien er voldoende aanmeldingen zijn dan regelt FNV Taxi ook bussen om samen naar de acties op te trekken.

Trap op de rem

Dus wil jij op tijd stoppen met werken zodat jij ook meer kan doen na je pensioen, overleg met je collega’s en laat ons voor 8 maart weten of jouw bedrijf ook mee staakt.

Mail ons met het aantal stakers en de gegevens van jullie stakingsleiders

info@fnvtaxi.nl

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.