Ook stads- en streekvervoer Utrecht en Gelderland ligt 28 mei plat voor #goedpensioen

portret Mariëtte van Dijk
Door Mariëtte van Dijk 23 mei 2019

Ook het ov-personeel uit Utrecht en Gelderland staakt dinsdag 28 mei voor een #goedpensioen voor iedereen. We raden iedereen aan alternatief vervoer te regelen.

Vorige week communiceerden wij dat in Utrecht en Gelderland een deel van het streekvervoer niet mee zou doen met de landelijke ov-staking, maar inmiddels is dat achterhaald.

Landelijk 24-uurs OV staking op 28 mei

Dit betekent, dat op de Achterhoek na, in de rest van het land door trein, tram en buspersoneel 24 uur wordt gestaakt. Ook veerponten varen niet op dinsdag 28 mei. Brigitta Paas, bestuurder FNV Streekvervoer: 'We vinden het vervelend voor reizigers, maar we doen dit ook voor hen. Voor een goed pensioen voor iedereen. Het is tijd dat het kabinet over de brug komt.'

Woensdag 29 mei staken andere sectoren

In andere sectoren roepen de vakbonden alle werkenden op om de dag erna het werk neer te leggen, tijdens de pensioenactiedag woensdag 29 mei. Wil je meer informatie en weten waarom werknemers 28 en 29 mei in actie komen voor een goed pensioen? Bekijk de actiepagina.