Onderhandelingen #CAONS2020 uitgesteld

portret Henri Janssen
Door Henri Janssen 14 maart 2020

Op initiatief van NS hebben bonden en NS, vrijdag 13 maart, in gezamenlijkheid besloten de volgende cao-onderhandelingsdag op 19 maart uit te stellen.

Afgelopen donderdag 12 maart hebben de overheid en het RIVM extra maatregelen bekend gemaakt om de verspreiding van het coronavirus in Nederland tegen te gaan. NS volgt samen met de OV-bedrijven deze aanwijzingen. Deze maatregelen grijpen in op jullie  werk en  dienstverlening. Ze hebben veel impact op jullie allen. Enerzijds omdat het van belang is dat er zoveel mogelijk operationele collega’s hun werk kunnen blijven verrichten. Anderzijds omdat er door kantoorcollega’s zoveel mogelijk thuis wordt gewerkt en fysieke vergaderingen niet doorgaan. FNV Spoor spreekt enorme waardering uit voor de medewerkers van NS, die met hun inzet deze vitale sector gaande houden. Ook FNV volgt de richtlijnen van het kabinet en RIVM op en heeft daarop kantoren gesloten en (kader)vergaderingen en kadercursussen tot nader orde uitgesteld.  Door de situatie bij NS zijn helaas ook de cao onderhandelingen geraakt. Deze worden, tijdelijk, uitgesteld. Partijen houden de situatie in de gaten en zullen te zijner tijd een beslissing nemen over de dagen die daarna gepland staan.

FNV Spoor blijft actief en bereikbaar

Uiteraard blijft FNV Spoor bereikbaar en blijven de bestuurders, vakbondsconsulenten en kaderafdelingen gewoon actief en bereikbaar. Dus heb je een kwestie of vraag, dan weet je ons gewoon te vinden. Ook voor vragen over het Coronavirus en de daaruit voortvloeiende maatregelen kan je ons gewoon bereiken.

Kijk hier voor meer nieuws over de NS Cao onderhandelingen.

Met vriendelijke groet,

Cao-commissie FNV Spoor

#CAONS2020 #TIJDVOORBETER

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.