VodafoneZiggo biedt te weinig

Jij verdient goede afspraken in nieuwe cao

Door Redactie 17 oktober 2019

De vakbonden hebben met je werkgever gesproken over de nieuwe cao VodafoneZiggo (VZ). Het gaat goed met het bedrijf. Jij en je collega’s hebben daar hard voor gewerkt en daarvoor verdienen jullie een beloning. Wij vragen om een totale verhoging van het loon van 4,5%. Dit is een redelijke vraag. Jouw werkgever komt met een bod van 2,3 %. Alle kaderleden hebben dit bod afgewezen. Wij horen graag wat jij ervan vindt.

man maakt stapel van muntjes

Liever investeren dan meer loon naar medewerkers

VodafoneZiggo heeft sinds de fusie het beste kwartaal ooit gedraaid. Duizenden nieuwe klanten erbij. Het gaat dus goed met het bedrijf en dat is mooi. Helaas kiest je werkgever er niet voor om jou te belonen. Zij willen meer investeren. Wij begrijpen heel goed dat investeren nodig is, maar er moet ook waardering zijn voor de medewerkers.

Wat willen wij

Wij willen dat jij een beloning krijgt voor het harde werken. Het gaat goed met het bedrijf en dat mag je ook merken. Wij willen een loonsverhoging van:

• 1% per 1 augustus 2019 (VZ biedt 1% per 1 november 2019)
  • 3,5% per 1 januari 2020 (VZ biedt 1,3% per 1juli 2020)

Wat vind jij?

Wij hebben het bod van de werkgevers besproken met de kaderleden. Alle kaderleden hebben het bod afgewezen. Nu ben jij aan zet en wij horen graag je mening. Reageer en mail naar linda.groen@fnv.nl.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.