Werknemers Folding Boxboard Eerbeek gaan er tot 12,55% op vooruit

Acties zijn daarmee definitief van de baan

Portret Peter te Lintel Hekkert
Door Peter te Lintel Hekkert 27 april 2023

Het kan verkeren: het ene moment sta je lijnrecht tegenover elkaar, het andere ligt er ineens een setje afspraken waar je het allebei over eens bent. Zo hebben FNV en CNV alsnog een goede loonsverhoging kunnen afspreken met Folding Boxboard Eerbeek. De salarissen bij de kartonfabriek stijgen gemiddeld tot ruim 9%, voor sommige werknemers zelfs tot 12,55%.

FNV spreekt cao af bij kartonfabriek

Een overgrote meerderheid van de leden van de bonden is hiermee akkoord gegaan.

Zeker goed voor lagere inkomens

Dino Djulbic, bestuurder FNV Procesindustrie: ‘Een prima loonsverhoging. Onder druk van ons ultimatum en acties heeft de directie deze met ons willen afspreken. Zeker de mensen met de lagere inkomens gaan erop vooruit.'

Ploegentoeslagen ook verhoogd

De lonen gaan per 1 april 2023 allemaal met € 250 omhoog. In oktober komt nog 0,5% bij. Ook wordt de vijfploegentoeslag verhoogd tot 30% en de tweeploegentoeslag tot 14%. Verder wordt de RVU-regeling verlengd, waarmee oudere werknemers met zware beroepen drie jaar voor hun AOW kunnen stoppen met werken.

Toch weer om tafel

Een ultimatum van de vakbonden liep vorige week af. Daarna zijn de vakbonden en het bedrijf toch weer met elkaar om tafel gegaan.

Ruim 200 werknemers

Bij Folding Boxboard Eerbeek (FOLBB) werken meer dan tweehonderd mensen. Zij maken vouwkarton voor onder andere farmaceutische, cosmetische en fastfoodverpakkingen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.