Beslis mee over FNV inzet cao-onderhandelingen Cabot 2020-2021

Werk je bij Cabot? Doe mee en vul de enquête in!

portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 22 juli 2020

Eind augustus verloopt de huidige cao bij Cabot. FNV gaat na de zomer onderhandelen met jouw werkgever over verlenging. Daarom willen wij graag weten wat jij belangrijk vindt om mee te nemen in de nieuwe cao. Vul de enquête in. Deelname kost een paar minuten. Meedoen kan tot 31 augustus a.s. Zowel FNV-leden als (nog) niet-leden: grijp je kans, doe mee en beslis mee.

Enquête

FNV wil weten welke onderwerpen werknemers bij Cabot belangrijk vinden in hun cao. Wij willen een zo goed mogelijk beeld krijgen van wat er leeft en speelt op de werkvloer. Daarom hebben wij een enquête gemaakt waar iedereen aan kan meedoen, ook de collega die (nog) geen lid is. Natuurlijk gaat FNV vertrouwelijk met de informatie die wij krijgen om. Zorg dat jij gehoord wordt. Vul de enquête in en vraag ook jouw collega’s om mee te doen. Ga naar: https://nl.surveymonkey.com/r/CABOT2020.

Vaststellen voorstellenbrief

Na 31 augustus a.s. halen wij het net op. FNV stelt, mede op basis van jullie input een conceptvoorstellenbrief op. Deze delen wij met de leden en stellen wij samen met hen vast. Heb je daarnaast behoefte aan een ledenbijeenkomst bij jullie op locatie in Rotterdam laat het ons dan weten. Mail naar: iris.vanderveen@fnv.nl dan kunnen we naar aanleiding van jullie reacties bekijken of we dit kunnen regelen.

Vervolg

Uiteraard houden wij jullie op de hoogte van het vervolg van het traject. Onze voorstellenbrief is zoals altijd onze inzet. Onze looneis is wat dat wat wij vragen, het is niet gezegd dat wij alle voorstellen in de onderhandelingen met jullie directie binnen weten te slepen. Dit is afhankelijk van een aantal zaken waarvan onze vakbondsmacht één van de belangrijkste is. Met hoe meer actieve leden wij zijn bij Cabot die zich met ons hard willen maken voor fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden, hoe sterker onze positie aan de onderhandelingstafel is, hoe beter het uiteindelijke resultaat zal zijn.