FNV-leden akkoord met cao Aircraft Fuel Supply op Schiphol

Door Redactie 24 september 2019

De leden van FNV Procesindustrie zijn akkoord met het laatste cao-bod van Aircraft Fuel Supply. De cao is daarmee definitief geworden.

De lonen bij de brandstofleverancier op Schiphol gaan per 1 oktober 2019 met 1,1 % omhoog. De totale verhoging over 2019 komt daarmee op 3% uit, inclusief een eerder gegeven prijscompensatie. Per 1 januari 2020 volgt een verhoging van 3% inclusief indexatie. Ook blijven de leeftijdsdagen behouden om het zware werk vol te kunnen houden.

Jeroen Brandenburg, bestuurder FNV Procesindustrie: ‘De leden hebben ingestemd met een nette loonsverhoging. Daarmee zijn de acties definitief van de baan. Vooral het behoud van de leeftijdsdagen en het feit dat er geen verslechteringen komen, zijn belangrijke redenen om voor te stemmen. Voor de duurzame inzetbaarheid zijn die leeftijdsdagen, of andere maatregelen, echt van levensbelang.’

Aircraft Fuel Supply is verantwoordelijk voor de coördinatie en distributie van kerosine op Schiphol. De afgesloten tweejarige cao gaat in met terugwerkende kracht en loopt van 1 januari 2019 tot 31 december 2020.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.