pensioenbijeenkomst Eerbeek

Portret Monique Daamen
Door Monique Daamen 13 februari 2019

In aanloop naar maandag 18 maart, is vandaag een inloopmiddag georganiseerd om leden en niet leden te informeren over de pensioencampagne: een Goed Pensioen is een Kwestie van Fatsoen

Ruim 80 werknemers zijn verspreid over de middag geïnformeerd over het waarom van de pensioencampagne. Werknemers, vooral werkzaam in ploegendiensten en dagdiensten in de Papier en Kartonindustrie te Eerbeek, ervaren nu al grote werkdruk en hebben vaak lange dienstverbanden. Het moeten doorwerken tot aan leeftijden die variëren van 66 jaar en 9 maanden, 67 jaar en 6 maanden en zelfs 72 jaar, roepen visioenen op van rollators achter de machine.

Op een gegeven moment is het wel “op” en wil het lichaam en de geest gewoonweg niet meer. De werkdruk, en het werken in ploegendiensten gaan op den duur ten koste van de gezondheid.

Werknemers, snappen niet dat de werkgevers zich niet massaal achter de eisen van de vakbonden scharen. Het ziekteverzuim zal vooral toenemen naarmate de werknemer gedwongen wordt om alsmaar langer door te werken.

Het zou de werkgevers in de Papier en Karton industrie te Eerbeek dan ook sieren als zij zoveel mogelijk werknemers in de gelegenheid stellen om Maandag 18 maart mee te doen aan de regionale actie bijeenkomst die van 14.00 tot 16.00 te Arnhem zal worden georganiseerd.