Roosteraanpassingen KLM Passenger Services

Redactie
Door Redactie 10 juli 2020

FNV Luchtvaart krijgt klachten binnen dat afspraken over de roosteraanpassingen KLM Passenger Services niet goed worden uitgevoerd. Wij hebben die klachten bij KLM neergelegd. KLM komt hierop terug.

Roosteraanpassingen KLM Passenger Services

De afspraken

In het tweede NOW-akkoord is afgesproken dat diensten gewijzigd kunnen worden maar:
KLM moet proberen dit op basis van vrijwilligheid te doen. De dag voorafgaand aan de dienst kan een dienst nooit verplicht aangepast worden, dat is dus altijd een vrijwillige aanpassing.

Klachten

We horen dat deze afspraken niet goed uitgevoerd worden en KLM een dag van te voren toch diensten wijzigt zonder instemming van de werknemer. Houd dit in de gaten. Je hoeft een dag van te voren geen dienstwijziging meer te accepteren. Verder zijn er veel klachten over:

  • Loodzware roosters.
  • Veel nachtdiensten voor werknemers die nooit nachten draaien.
  • Slechte planningen.

De balans tussen werk en privé is volledig uit het lood geslagen.

 

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast maken we optioneel gebruik van statistische en marketing cookies. De functionele en statistische cookies maken geen gebruik van persoonsgegevens. De marketing cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Onderstaand kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie, of om op ieder moment je instellingen weer te wijzigen, kun je terecht op onze pagina over de cookies.

Functionele cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de websites naar behoren functioneert.

Statistische cookies

:

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de websites op jouw voorkeur af te stemmen.