Cao-voorstellen KLM Grondpersoneel

Meer loon en aanpassen werktijd en roosters

Door Redactie 17 mei 2019

De voorstellen voor een nieuwe cao KLM Grondpersoneel zijn bekend. We willen een beter salaris voor jou en je collega's afspreken. Een ander belangrijk onderwerp is de arbeidstijd. We willen dat dit naar beneden wordt aangepast.

Salaris

We willen dat KLM met ingang van 1 juni 2019 de salarissen met 5% verhogen. Waarbij de minimale verhoging € 100 bruto per maand is. Als de looptijd van de cao langer is, dan eenzelfde verhoging met ingang van 1 juni 2020.

Werktijd en roosters

We willen dat de arbeidstijd naar beneden wordt aangepast.De roosters moeten uiteindelijk gebaseerd worden op een 36-urige werkweek. Dit willen we doen door de arbeidstijd in de roosters te verlagen door meer extra rustdiensten in de roosters op te nemen. Voor dagdienst wordt het aantal adv-dagen van 5 naar 7 verhoogd.

Gezond je pensioen halen

De concrete voorstellen dienen we op een later moment in. We kunnen alvast melden dat we de huidige regelingen voorafgaand aan pensioen willen uitbreiden.

Winstdeling

We willen de winstdelingsregeling zodanig aanpassen dat het totale bedrag aan winstdeling gelijk over alle werknemer verdeeld wordt. Naar onze mening is er geen reden om de verdeling aan inkomenshoogte te koppelen.

Werkgarantie

De werkgarantie-afspraken uit het raamakkoord (geen gedwongen ontslagen) willen we verlengen. En tevens invulling geven aan de uitvoering van de andere compensatieafspraken uit de raamwerkovereenkomst van 2015.

Bekijk alle cao-voorstellen