Wat vind jij van het resultaat cao Technische Groothandel?

Stemmen kan tot 25 februari

Door Redactie 18 februari 2020

We hebben een voorlopige deal voor de cao Technisch Groothandel. De looptijd van de cao is tot 30 september 2022. Alle verslechteringen zijn van tafel en de lonen gaan met 11% omhoog. Dat is goed nieuws. Nu is het aan jou om te zeggen wat jij van deze deal vindt. Je kunt tot 25 februari stemmen over het resultaat.

Stem over het resultaat cao TGH

Stem over het resultaat

Onderhandelingsresultaat

Je wilt natuurlijk wel graag weten waarover je precies stemt. Lees het onderhandelingsresultaat (pdf) goed door en stem! We hebben hieronder de belangrijkste punten in het kort voor je op een rij gezet.

Werktijden/toeslagen

Alle toeslagen blijven zoals ze nu bestaan. En er is geen verschil meer in de toeslagen tussen oud en nieuw personeel. Wel mag je werkgever een voorstel doen om de uren die je per dag werkt uit te breiden. Maar dat moet dan wel in overleg met de werkgeversorganisaties. Én met toestemming van de Vaste Commissie van de Technische Groothandel.

Seniorendagen en duurzaam inzetbaar

De leeftijdsdagen blijven. Wel mogen de werkgevers een plan uitwerken om jou fit en gezond te laten werken. Daarvoor kunnen ze de seniorendagen gebruiken. Groepen werknemers krijgen de mogelijkheid om tijdens 60 maanden 80% te werken, tegen 90% loon en 100% pensioenopbouw. Maar ook hiervoor moeten de werkgevers met een goed plan naar de Vaste Commissie van de Technische Groothandel. De ondernemingsraad, personeelsvertegenwoordiging of jij moet dit plan wel steunen.

Loon

Het loon gaat met 11% omhoog in de periode 1 april 2020 tot en met 1 juli 2022. Dat gebeurt in 6 stappen. Heeft je baas de lonen in 2019 al erhoogd? Dit mogen zij dan verrekenen met de afgesproken loonsverhoging in 2020. Het hoeft natuurlijk niet.

Uitzendkrachten

Uitzendkrachten krijgen dezelfde beloning voor dezelfde werkzaamheden als vaste medewerker, inclusief ervaringsjaren. Dat is goed nieuws, want ook uitzendkrachten hebben recht op een eerlijke beloning.

Loonschalen

Nog dit jaar gaat de scheefgroei in de loonschalen verbeteren.

Pensioenen

Wij gaan zo snel mogelijk onderzoek doen naar de haalbaarheid van een collectieve pensioenregeling voor de Technische Groothandel.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.