BeeUnited in het nieuws!

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 3 april 2019

BeeUnited is in het nieuws. We krijgen veel steun voor onze acties voor een normaal loon. En op 6 april zijn de Dwaze Zaterdagen in.... Eindhoven! Doe je met ons mee?

Actie Bijenkorf Rotterdam

Fotograaf: Marco de Swart

BeeUnited in het nieuws

Heb je dinsdag EenVandaag gezien? Wij zijn heel trots dat BeeUnited daar aan duizenden Nederlanders heeft laten zien dat wij trots zijn op ons warenhuis, en dat wij vinden dat het tijd is voor normale lonen. Steeds meer mensen komen te weten hoe bizar de primarkpremie is. Waarom houdt het kabinet onze loonsverhoging tegen? Kijk hier het item terug in EenVandaag. Kijk hier het item terug op RTL Z.

De Dwaze Zaterdagen in Eindhoven

Zaterdag 6 april voeren we actie in Eindhoven! Tussen 15:00 uur en 16:00 uur delen we voor de deur van ons mooie warenhuis tulpen uit. Doe je met ons mee? De Dwaze Zaterdagen in Amsterdam en Rotterdam waren een groot succes. Tientallen medewerkers deden mee. En we kregen hulp! Uit de Rotterdamse haven, van cateringmedewerkers, uit de bouw, de metaal, de marechausseebond, ook vanuit CNV. Mooi die solidariteit, samen staan we sterk. Klanten reageren over het algemeen heel positief op onze actie. Ze waarderen ons, en schrikken van de lage lonen in onze winkel.

Veel reacties – word lid

Veel medewerkers van de Bijenkorf staan achter onze acties. Heb het hier over met je collega’s! Het is belangrijk dat meer mensen met ons mee doen - en ook lid worden. De lage loonstijging die de Bijenkorf heeft voorgesteld van 0,75% per jaar, is zelfs in de Tweede Kamer ter sprake gekomen. Wij willen dat er bovenop het algemene loonbod van 1,5% over een looptijd van twee jaar van de Bijenkorf voor iedereen 3,5% bij komt.