Actievoeren is in de mode! Zegt nu ook de Bijenkorf

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 06 februari 2019

De Haagse Bijenkorf heeft een etalage ‘in activistische sfeer’ ingericht. Deze etalage verwijst naar de tentoonstelling in het Gemeentemuseum over vrouwen en activisme in de mode. Wij van BeeUnited vinden deze etalage prachtig en een geweldige blijk van erkenning voor onze acties voor een eerlijk loon, inspraak op de roosters en meer collega’s erbij. Actievoeren is in de mode.

Bee United! Hét logo voor Bijenkort in Actie

Kijk hier naar onze vlog over dit onderwerp!

Femmes fatales

De tentoonstelling Femmes Fatales is tot en met 24 maart te zien in het Gemeentemuseum in Den Haag. Beroemde modeontwerpsters passeren de revue, zoals Coco Chanel en Sonia Rykiel. En ook de vrouwen die door de jaren heen met hun activisme veranderingen in gang hebben gezet krijgen een podium. Denk aan de suffragettes die streden voor kiesrecht, en ook de pussyhats die recent nog de barricades betraden om op te komen voor vrouwenrechten.

BeeUnited naar het Gemeentemuseum

BeeUnited vindt de stijlvolle actiebroche met trotse bij onmisbaar in een tentoonstelling over activisme van nu. Momenteel laten winkelmedewerkers van de Bijenkorf met dit fashionstatement zien dat het tijd is voor verbeteringen, zoals een eerlijk loon, inspraak op de roosters en meer collega’s erbij. BeeUnited schenkt een stijlvolle broche aan het Gemeentemuseum en hoopt hiervoor binnenkort een afspraak te maken.