Word jij onze regionaal onderhandelaar in het mbo en hbo?

Kom op voor de belangen van jouw collega’s

Door Redactie 15 juni 2022

Werk jij in het mbo of hbo onderwijs en wil je opkomen voor de belangen van jou en je collega’s? Ben je een echte doener, sta je stevig in je schoenen en kun je goed samenwerken? Word dan FNV Regionaal Onderhandelaar!

Word jij onze regionaal onderhandelaar in het mbo en hbo?

Wij zoeken twee regionaal onderhandelaars voor onze leden binnen Noord Nederland (Groningen, Friesland, Drenthe) en Midden/Oost-Nederland (Utrecht, Gelderland, Overijssel). Bij voorkeur ben je woonachtig in één van deze provincies.

Wie ben je en wat ga je doen?

Werk je in het mbo of hbo onderwijs en ben je een echte doener, maak je gemakkelijk contacten en voel je je betrokken bij je collega’s? Vind je het belangrijk dat jouw belangen en die van onze leden goed worden behartigd? Ben je op zoek naar een afwisselende baan? Dan ben jij onze man of vrouw.  In deze functie ben je het gezicht van de FNV en onderhandel je over de arbeidsvoorwaarden binnen mbo en hbo onderwijsinstellingen. Je vindt het belangrijk om samen te werken met bijvoorbeeld de medezeggenschapsraden, andere vakbonden en daarin een rol te pakken. Je betrekt leden en niet-leden bij belangrijke issues op de werkvloer.

Wat hebben we je te bieden?

• Een maatschappelijke baan waarin je opkomt voor de rechten van onze leden
  • Voor 0,5 fte per week word je vrijgesteld vanuit je huidige werk met goedkeuring van jouw huidige werkgever;
  • In eerste instantie krijg je een benoeming voor een periode van twee jaar, waarna je weer terugkeert naar je huidige functie. Een eventuele verlenging van twee jaar is mogelijk;
  • Je beloning is gelijk aan je huidige salarisschaal inclusief je huidige arbeidsvoorwaarden;
  • Tussen jouw werkgever en de FNV is een overeenkomst gesloten waarin waarborgen zijn overeengekomen met betrekking tot vervanging voor de vrijgestelde tijd. Je behoudt je rechtspositie bij jouw huidige werkgever.

Wat verwachten we van jou?

• Je bent je bewust van het belang van vakbondswerk;
  • Je beschikt over een hbo werk- en denkniveau;
  • Je bent bekend met de mbo-/hbo-instellingen in jouw regio en je bent lid van de FNV;
  • Je bent bereid om je voor een periode van twee jaar voor  0,5 fte per week in te zetten;
  • Je beschikt over goede contactuele eigenschappen en onderhandelingsvaardigheden;
  • Je hebt een actieve zelfstandige werkhouding, onderhandelen gaat je makkelijk af en je bent goed in organiseren en improviseren.

Meer informatie en/of solliciteren

Heb je vragen of wil je meer informatie over deze vacature? Dan kun je contact opnemen met Marijke Bosscher, projectleider bij de FNV. Wil je solliciteren dan graag voor 1 juli 2022 naar  marijke.bosscher@fnv.nl  Je gegevens worden uiteraard vertrouwelijk behandeld.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.