Onderhandelingen over nieuwe cao HVI uitgesteld

Door Redactie 19 november 2018

Dinsdag 13 november hebben partijen zich opnieuw gebogen over de cao HVI. Het doel is om je cao te moderniseren, zodat het een cao wordt die beter te lezen is en waaruit onnodige zaken zijn verwijderd. Werkgevers gaven aan dat ze het niet zien zitten om 20 november 2018 te onderhandelen. Het is namelijk nog niet duidelijk hoe de pensioenpremie er uit komt te zien. Bovendien liggen de voorstellen over andere arbeidsvoorwaarden nog te ver uit elkaar.

FNV heeft ingestemd met het uitstel, want onderhandelen moet van twee kanten komen. Onderhandelen met geboeide handen heeft geen zin en het hele voorstel van de werkgevers voldoet nog lang niet aan onze eisen. De volgende onderhandelingsronde zal op 5 december 2018 plaats gaan vinden. Een toepasselijke dag, omdat werkgevers zich dan van hun beste kant kunnen laten zien tijdens het Sinterklaasfeest.

Vol verwachting....

Vol verwachting klopt ons hart, maar wij moeten nog wel het nodige doen om onze eisen voor een goede cao kracht bij te zetten. Wij bereiden momenteel ludieke acties voor en informeren jullie daarover binnenkort. Via hvi@fnv.nl heb ik ook al diverse reacties gehad. Maar schroom niet om mij nog van meer munitie te voorzien, zodat we 5 december echt aan de slag kunnen.