Onderhandeling cao HVI moeizaam, ondanks ludieke actie

Door Redactie 10 december 2018

Op 5 december 2018 hebben we voor de tweede keer onderhandeld met de werkgevers over een nieuwe cao voor de Houtverwerkende Industrie. Dat viel niet mee. Een nieuwe cao ligt dus nog niet binnen handbereik.

Aanbieden petitie door de Sint

Voorafgaande aan de onderhandelingen, heeft Sinterklaas een petitie aangeboden namens ongeveer 400 leden van FNV en CNV. Deze petitie hebben jullie ondertekend, waarbij je vraagt om een goede cao die minimaal moet bestaan uit een goed loon en fatsoenlijke arbeidstijden.

Een krachtig signaal van jullie dus voor de onderhandelingen. Bij de stapel petities zat, zoals het hoort, een mooi gedicht en een taart namens beide vakbonden.

Hoe verder?

Donderdag 20 december staat de volgende onderhandelingsronde op het programma. Vooralsnog gaat dat door. We laten ons dan graag verrassen, maar dan moeten werkgevers wel over de brug komen.

Werknemers in de Houtverwerkende Industrie verdienen een goede cao!

Wat vind jij?

Ik wil graag weten wat jij vindt en hoe je tegen het verloop van de onderhandelingen aankijkt. Laat mij dat weten via hvi@fnv.nl​ of geef het door aan je contactpersoon.

Word contactpersoon op je bedrijf!

Je bent altijd het eerst op de hoogte van de stand van zaken rond de cao. Informeert de collega’s in hun eigen bedrijf en je peilt de meningen. Kortom: een contactpersoon staat in directe verbinding met de cao-onderhandelaar en kan zich maximaal bemoeien met de cao. Wil je mijn contactpersoon worden, mail dan naar hvi@fnv.nl.

Ik hoor graag van je!

Peter Ansems