Overweeg jij een bestuurlijke functie binnen de FNV?

Door Redactie 02 oktober 2019

In 2021 wordt een nieuw bestuur voor de FNV gekozen. Dat doen we iedere vier jaar. En ook dit keer zijn we op zoek naar ervaren professionals die (in potentie) in staat zijn om de grootste vakbeweging van Nederland te besturen.

mensen

Dat vergt onder meer strategisch denkvermogen en politieke sensitiviteit. Maar ook is een goed bestuurder in staat om makkelijk verbanden te leggen en verbindingen te maken in een complexe organisatie als de FNV. En uiteraard treedt hij of zij op natuurlijk wijze op als boegbeeld naar buiten, of het nou gaat om Den Haag, internationaal of in de media. Ben of ken jij iemand die hiervoor in de wieg is gelegd? Dan komen wij graag in contact!

DB-talententour

In aanloop naar de verkiezingen van 2021 organiseren we opnieuw een DB-talententour. Dat is een oriëntatieprogramma voor 12 personen met de ambitie om zich te ontwikkelen naar een bestuurlijke topfunctie binnen de FNV. De tour is er echt op gericht om je een praktisch en realistisch kijkje in de keuken te geven. Zo loop je mee met een dagelijks bestuurder van de FNV en krijg je een goed beeld van de uitdagingen waar de top van de FNV voor staat. Uiteraard neem je in de periode januari t/m september 2020 ook deel aan meerdere trainingen. Na afloop van het programma bepaal je zelf of je je ook daadwerkelijk kandidaat wilt stellen voor het bestuur van de FNV via de bijbehorende procedure. Meer weten? Bekijk hier de achtergrondinformatie met programmadata.

Meld je nu aan!

Ben jij minimaal 1 jaar lid van de FNV en heb je een heldere eigen toekomstvisie op de positionering en het vergroten van de slagkracht van de FNV? Heb je aantoonbare ervaring in een vakbonds- of vergelijkbare omgeving en ben je beschikbaar op de vastgestelde trainingsdata? Herken je je in de overige gestelde criteria en sta je te popelen om te starten? Dan zien we je aanmelding graag tegemoet.

Stuur vóór 14 oktober 2019 een brief met daarin

• jouw motivatie;
  • jouw relevante ervaring en kennis;
  • jouw visie op (de slagkracht van) de FNV;

naar Linda Bos

Op basis van de toegestuurde documenten Op basis van deze aangeklede motivatiebrief wordt bepaald of je uitgenodigd wordt voor een plaatsingsgesprek DB-Talententour 2020.

Aan de hand van de plaatsingsgesprekken wordt een groep van 12 deelnemers samengesteld.

In alle gevallen wordt er contact met je opgenomen.