Vakbonden roepen FME op tot breder mandaat voor goede cao metalektro

Door Redactie 11 januari 2019

FNV Metaal heeft de FME opgeroepen om meer mandaat bij de metaalwerkgevers op te halen tijdens hun komende ledenvergaderingen om daarna alsnog in onderhandelingen tot een mooi resultaat te kunnen komen.

logo van FME

De vakbonden blijven zich ondertussen constructief opstellen, want we willen een goede cao voor alle 150.000 metaalwerkers die onder de sector-cao vallen.

Ook legt FNV Metaal nog een keer uit in een uitgebreide toelichting waarom zeggenschap over werktijden belangrijk is voor werknemers en dat dit heel normaal is bij moderne bedrijfsvoering. Daarmee willen de vakbonden niet op de stoel van de werkgevers gaan zitten, maar in moderne bedrijven is zeggenschap over eigen werktijden (uiteraard binnen kaders) heel erg normaal. Ook binnen allerlei andere sectoren is meer zeggenschap allang ingevoerd. Dit en nog veel meer, is na te lezen in de brief van FNV Metaal aan werkgeversorganisatie FME.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.