Uitnodiging aanbieden petitie cao TenneT

Door Redactie 12 september 2018

FNV en CNV nodigen jou uit om aanwezig te zijn bij het aanbieden van de petitie voor een nieuwe cao aan de directie van TenneT. Wij willen de uitslag van de petitie gezamenlijk met zoveel mogelijk ondertekenaars – leden en niet-leden – aan enkele directieleden overhandigen.

De petitie van FNV en CNV voor een goede cao is de eerste week meer dan 250 keer getekend. Het grootste deel van de ondertekenaars is geen lid van één van beide vakbonden. De petitie laat zien dat de eisen van de bonden op brede steun binnen TenneT kunnen rekenen.

Wij willen deze brede steun voor onze eisen aan de directie laten zien. Hoe? We gaan maandag 17 september a.s. om 15.30 uur de definitieve uitslag met zoveel mogelijk ondertekenaars aan enkele directieleden aanbieden. Waar? In het bedrijfsrestaurant. Kom ook! En breng een collega mee.

Fake news op TenneT-plein: fabels en feiten

Wij zien regelmatig berichten van HRM op TenneT-plein verschijnen waar wij als vakbond onze gedachten bij hebben. Wij hebben al eens gewezen op een onjuiste voorstelling van zaken door HRM van TenneT. Het is niet onze bedoeling om elke keer op foute en gekleurde berichten op TenneT-plein te reageren. Maar nu wel!

Ledental bij TenneT

In een bericht aan het begin van de zomer stond op TenneT-plein te lezen dat minder dan 10% van de werknemers lid is van een vakbond. Enkele weken daarvoor hadden TenneT en de vakbonden uitvoerig met elkaar gesproken over het ledental. TenneT is er toen op gewezen dat 15% van de werknemers lid is bij FNV of CNV. Het bericht van begin juli kun je het best zien als fake news!

Vaste eindejaarsuitkering

Enkele weken geleden kon je op TenneT-plein lezen dat TenneT de vakbonden in het cao-overleg het voorstel voor een vaste eindejaarsuitkering heeft gedaan. Als vervanging voor de variabele resultaatafhankelijke beloning en de bijdrage levensloop van 1,8%. TenneT vergeet hierbij te vermelden dat daardoor van de voorgestelde loonsverhoging van 2,4% slechts 2,38% overblijft. En netto nog minder. Jij moet immers extra pensioenpremie gaan betalen over de bijdrage levensloop. Meer fake news dus!

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.