Wederom hebben de werkgevers de vertragingstechniek ingezet waardoor wij helaas niet voor 1 januari 2019 tot een goed onderhandelingsresultaat kunnen komen.
Bij de laatste onderhandelingen bleek dat de werkgevers bij hun bod bleven en ervan uitgaan dat wij wel akkoord gaan. Wij hebben duidelijk ons ongenoegen getoond en dit bod uiteraard geheel afgewezen. De werkgevers kunnen pas eind januari verder met onderhandelen, omdat dan pas het bestuur van Busvervoer Nederland hierover kan beslissen.
Wij gaan akoord met:
De werkgevers realiseren zich nog steeds niet dat ze op deze manier de werknemers uit de sector wegjagen en nieuwe instroom belemmeren. Ook heeft een onderzoeksbureau de opdracht gekregen om uit te rekenen, wat het de werkgevers gaat kosten als de internationale lijndiensten 6/6 uitbetaald moeten gaan worden, gebaseerd op de pauzeregeling uit het goederenvervoer. Onlangs zijn de resultaten bekend gemaakt van het onderzoek naar de ergonomische plannen. De resultaten zijn erg slecht voor de werkgevers en hun wijze van plannen.
Lees het rapport ‘handboek ergonomisch plannen‘
De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.