Kom naar de bijeenkomst om verslechteringen cao tegen te houden

Door Redactie 07 januari 2019

De cao-onderhandelingen gaan niet goed. Jullie werkgevers willen buiten een magere loonsverhoging diverse verslechteringen op de toeslagen afspreken. Kom daarom naar een van de bijenkomsten op 6 of 7 februari om de verslechteringen tegen te houden.

Als vaste medewerker ga je er op achteruit!

Deze verslechteringen zorgen ervoor dat als je geen onregelmatige diensten werkt, je er in koopkracht op achteruit gaat. Werk je wel onregelmatige diensten dan ga je er fors op achteruit.
Waar je nu op zaterdagmiddag nog toeslag krijgt, komt dat te vervalle. En op zondag krijg je nog maar 50% in plaats van 100% toeslag. Verder kan jou werkgever jouw extra gewerkte uren ook per week af gaan rekenen tegen 30% toeslag in plaats van 35% toeslag.

Als je uitzendkracht bent ga je er nog eens extra op achteruit!

Het overgrote deel van de uitzendkrachten zit in de laagste loonschaal op de eerste trede, dat is het wettelijk minimumloon. De toch al beperkte loonsverhoging van de cao krijg jij als uitzendkracht niet. Jij krijgt alleen de verhoging van het minimumloon. De verslechtering van de toeslagen treffen jou als uitzendkracht juist wel. Jouw extra uren rekenen ze makkelijk per week af dus tegen 30% in plaats van 35% en jij werkt nog vaker dan de vaste krachten in de weekenden.

Kom naar een bijeenkomst

Wij roepen jullie dan ook op om naar een van de bijeenkomsten te komen. We hebben jullie steuntje in de rug nodig bij de onderhandelingen.

Daar praten wij jullie bij over alle onderdelen van de cao onderhandelingen en bespreken we wat we kunnen doen om, als jullie werkgevers dit doorzetten, dit tegen te houden.

Woensdag 6 februari 2019 om 19.30 uur in het Carlton Hotel aan de Tiendweg 20 te Naaldwijk
Of
Donderdag 7 februari 2019 om 19.30 uur in het Parkhotel aan de Tienrayseweg 2 te Horst

Geef even op dat je komt via een mailtje aan: conny.broadley@fnv.nl

> Bekijk het filmpje met de oproep van de bestuurder.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.